Modernėjanti visuomenė ir augantys vartotojų poreikiai skatina ieškoti naujų reklamos priemonių. Ne paslaptis, kad šiandien didžiausi paieškų mastai siejami su internetinėmis paieškų sistemomis, kurių lyderė Lietuvoje yra Google. Kitaip sakant, jei norite būti matomi ir siekiate sulaukti didesnio potencialių klientų srauto, jums bus reikalinga Google AdWords reklama. Tiesa, minėtoji priemonė vis dar kelia gana daug klausimų. Norint perprasti sudėtingą sistemos veikimą, visų pirma reikia susipažinti su atskirais reklamos realizacijos elementais: raktažodžiais, reklamuojamo skelbimo reitingu ir kainų siūlymu.
Raktažodžiai
Raktažodžiai – tai įvairūs žodžiai, žodžių junginiai ar frazės, kuriomis remiantis vykdoma paieška, t. y. jei jus domina konkreti prekė ar paslauga, atsidarę Google svetainę, į jos paieškos laukelį vedate jus dominančią raktinę frazę, kurią įvertinusi sistema pateikia jūsų užklausą atitinkančius rezultatus. Atlikti tyrimai patvirtino, kad klientai domisi tik pirmaisiais keliais paieškos sistemos sugeneruotais puslapiais, o palankiausiai vertinamos aukščiausias pozicijas užimančios svetainės. Čia į pagalba ateina Google AdWords reklama, užtikrinanti, kad jūsų skelbimas bus matomas geriausiose vietose.
Raktažodžių atranka nėra tokia paprasta užduotis, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Jūs turite įvertinti kelių raktažodžių populiarumo rodiklius, tačiau negalite rinktis abstraktaus ir su jūsų siūloma produkcija tik iš dalies susijusio raktažodžio – šiuo atveju didės lankytojų srautas, tačiau potencialių pirkėjų skaičius nepasikeis, kadangi vartotojai jūsų puslapyje neras to, kas juos iš tiesų domina. Raktažodžius būtina stebėti ir vertinti lankytojų elgesį, ieškant tikslesnių raktinių frazių. Jei minėtoje srityje neturite patirties, rekomenduojame bendradarbiauti su internetinės rinkodaros profesionalais.
Reklamuojamo skelbimo reitingas
Analizuojant Google AdWords sistemą, būtina kalbėti apie skelbimų reitingus. Šis procesas taikomas tuo atveju, kai Google turi nuspręsti, kurie skelbimai ir kokiose pozicijose bus rodomi, pvz., kelios įmonės nori reklamuotis su tuo pačiu raktiniu žodžiu arba užimti geriausias pozicijas paieškos sistemoje, o Google turi nuspręsti, kuri iš jų laimės. Skelbimo reitingas pagrįstas glaudžiai tarpusavyje susietų komponentų deriniu: kainos pasiūlymu (suma, kurią reklamuotojas yra pasiryžęs išleisti), svetainės ir skelbimų kokybe, skelbimų plėtiniu ir kitų naudojamų formatų poveikiu.
Kainų siūlymas
Reklamuojamo skelbimo kainos pasiūlymas pagrįstas maksimalaus mokesčio už paspaudimą (MUP) sistema. Kitaip sakant, turite nuspręsti, kokią didžiausią sumą už skelbimo paspaudimą norite mokėti. Tiesa, suma, kuria iš tiesų būsite apmokestinti už skelbimo paspaudimą, gali būti mažesnė, t. y. faktinis MUP, kurio reikia išlaikyti skelbimo pozicijai ir formatui, bus mažesnis už maksimalaus MUP pasiūlymą.